tirsdag 14. februar 2012

Kjøkkenet vårt

 

Kjøkkenet er Applåd Hvit fra Ikea, og på veggen har vi tapeten Mandara fra Cole & Son. Tapeten har fått to strøk med klar, matt gulvlakk for å tåle sprut og søl, og den har holdt seg overraskende bra. 
Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk til å legge tapet over benken, men det kan jeg trygt anbefale :) 

Benkeplatene i heltre eik er hvitoljet for å få et lysere inntrykk. De trenger jevnlig vedlikehold (en stund siden nå... ), men fordelen med heltre er at det bare kan slipes ned - og vips, like fint! Av den  grunn står et spisestuebord i heltre på ønskelisten når vi flytter til det nye huset. Da kan ungenes lekre blyantstreker, riper og hakk forsvinne på et blunk. Og forresten, det er ganske fint også da, ikke bare praktisk. Får bare ikke bestemt meg for om jeg vil ha det hvitoljet eller gråbeiset... 
Jeg er også litt usikker på om lommeboken liker det...  :)
Skal se om jeg finner noen bilder av det og vise dere, så kan dere jo si hva dere syns? :)

4 kommentarer:

  1. Hei på deg, Clementine!!

    Fantastisk fint kjøkken du har!!! Og så mange fine detaljer du viser, nydelige blimster i forskjellige vaser!
    Den lampa på tre bein falt jeg helt for, den kunne jeg hatt her i mitt hus!!
    Første gangen jeg er innom deg, kommer gjerne tilbake!
    Legger meg som følger:-))
    Fin kveld og uke til deg:-)
    Klem Fru Samuelsen

    SvarSlett
  2. Still loving it!

    Planlegger nytt kjøkken nå jeg også! Vanskelig med så mange valgmuligheter...

    Og hvitt er ikke hvitt! Vanskelig i mitt utpregede hvite hjem. Må nok ta en tur rundt med fargeprøver en dag snart.. Hvis jeg kunne påvirket designerne på IKEA skulle jeg prøvd å få dem til å lage flere valgmuligheter på farger! Hva med grått trekjøkken?? Utrolig vanskelig å få tak i til en sakelig pris..

    Uansett; gleder meg til å se det nye huset og kjøkkenet deres!

    SvarSlett
  3. Kjempe kjøkken:) Mange fine detaljer og for et fantastisk gulv!

    SvarSlett
  4. for en fin blogg du har:)
    Legger meg til som følger her!
    ha en herlig kveld, lillelørdag idag;)

    SvarSlett